top of page
  • Foto van schrijverSuzanne

Waarom heeft IC-verpleegkundige Dik voor detacheren bij Interchange gekozen?


Met thuis twee dochters van anderhalf en drie, kiest Dik Blomkwist (35) uit Wormer bewust voor werken als detacheerder. Zo houdt hij grip op zijn rooster én leert hij ontzettend veel in verschillende ziekenhuizen. Hij stapte over naar Interchange vanaf een ander detacheringsbureau en is momenteel werkzaam in het Waterlandziekenhuis in Purmerend. Wij vragen Dik het verpleeguniform van het lijf..


“Op deze manier kan ik mijn steentje bijdragen..”


Als IC-verpleegkundige liggen voor Dik de banen voor het oprapen. Toch kiest hij liever voor wisselend werk als detacheerder. Hij werkte al in Beverwijk, Drachten, momenteel in Purmerend en vanaf september verhuist hij naar het Westfriesgasthuis in Hoorn. Dik legt uit waarom hij detacheren zo fijn vindt. “Je ziet wat van de wereld. Je ziet meerdere afdelingen en meerdere ziekenhuizen. Je komt echt om je werk te doen en hebt niet allerlei randvoorwaarden zoals werkgroepjes, hoewel dat natuurlijk ook hartstikke leuk is. Je komt nu gewoon lekker een team helpen en dat voelt goed, want vaak hebben ze een personeelstekort. Op die manier kun je toch je steentje bijdragen.”


Als Dik niet aan het werk is dan is hij druk met zijn twee jonge dochters of bij de kano-vereniging, waar hij voorzitter van het bestuur is. “Dat kano-en schiet er nogal eens bij in met die onregelmatige diensten en twee kleine meiden thuis. Daar heb je je handen wel aan vol. Daarom is detacheren zo fijn, dan heb je iets meer te zeggen over je eigen rooster. Dat geeft meer ruimte.”


Hartstikke leuk dat detacheren, maar waarom ben je overgestapt naar Interchange?


“Dat andere bureau vond ik vrij groot. Ze hebben verschillende vestigingen en het gebrek aan een vast contactpersoon ging me een beetje tegenstaan. De kleinschaligheid van Interchange sprak me aan. Ik kwam ze tegen op het congres Topics in IC en was meteen benieuwd hoe zij te werk gaan. We raakten in gesprek en dat klikte van beide kanten.”


Hij is in onderhandeling gegaan en is gelijk voor onbepaalde tijd bij Interchange in dienst gekomen. En omdat er zo veel werk is voor IC-verpleegkundigen, was het gemakkelijk een klus te zoeken. Gelukkig heeft hij het bij Interchange een stuk beter naar zijn zin. “Ik vind het fijn dat je gewoon één contactpersoon hebt, waar je naartoe kan als er wat aan de hand is. De lijntjes zijn kort en dat voelt goed. Het contact is altijd warm en dat bevalt goed, zeker ten opzichte van een groter bureau. Hier voel ik me gehoord.”

8 weergaven0 opmerkingen
bottom of page