top of page
  • Foto van schrijverSuzanne

Anesthesiemedewerker Johannes van Dam: ‘Ze zijn mijn bazen, maar zo beschouw ik ze niet.’


Hij is net vader geworden van zijn tweede kind. Anesthesiemedewerker Johannes van Dam (31) zit midden in een hectische fase van z’n leven. Een verhuizing, een nieuwe baby én een nieuwe baan. Wij hielpen hem op weg met een aanstelling in de buurt.


Vanuit Sneek verhuisde Johannes voor de studie technische geneeskunde naar Enschede. De opleiding werd gestaakt, maar hij vond er wél de liefde van zijn leven. De studie was naar zijn smaak te commercieel en ging te veel de onderzoekskant op, terwijl hij eigenlijk meer klinisch wilde werken. Hij stopte, deed een jaartje een verpleegopleiding, en vertrok naar het UMC Utrecht voor de driejarige inservice-studie tot anesthesiemedewerker. Daar zat hij goed op zijn plek, tot begin dit jaar althans. “Ik vond het tijd voor iets anders, wilde nieuwe ervaringen opdoen, dus ik ben gaan kijken wat er nog meer beschikbaar was. En zo kwam ik met Interchange in aanraking.”


Hoe ging dat dan?


“Meerdere bureaus benaderde me via Linkedin en ik bedacht me dat ik best wel zou willen detacheren. Toen ik bij mijn baas in Utrecht aangaf dat ik wegging, raadde hij Interchange aan. Ik belde Marko en de volgende dag stond hij bij me op de stoep. We hadden een heel leuk gesprek, hij deed me een goed bod en dat bod, in combinatie met de arbeidsvoorwaarden en het fijne contact, maakten dat ik voor Interchange heb gekozen.”

Per 1 juni is Johannes volledig in Landgraaf woonachtig en in maart lichtte hij Interchange in. “Ik belde om te zeggen dat ik ging verhuizen. Er zijn meteen wat belletjes gepleegd ik kon terecht in Heerlen bij het Zuyderland Medisch Centrum. Eerst even een maandje vrij om te settelen en van het gezinnetje te genieten om dan in augustus te starten.”


Hoe heb je het contact met Interchange ervaren?


“Het eerste contact dat ik met Marko had vond ik heel open, normaal en informeel. We hebben kennis gemaakt en toen langzaam verder gegaan naar arbeidsvoorwaarden en wat ik eigenlijk zoek ik in een werkgever. We hadden het gesprek bij wijze van in de kroeg kunnen houden. Daarna heb ik besloten om met Interchange verder te gaan en ben ik kennis gaan maken op hun kantoor. Hoefde niet, maar vond ik wel zo netjes. Gewoon even kijken waar ze zitten en om de rest van het team te ontmoeten. Ik kreeg te horen dat Maik mijn contactpersoon werd en dat contact verloopt ook prima. Ze zijn mijn bazen, maar zo beschouw ik ze niet!”

4 weergaven0 opmerkingen
bottom of page